Orka a fehér Puli

Kezdő kutya tartóknak ajánlanám, elsősorban. Okulni, esetlegesen hasznos infókat gyűjteni a kutya tartásról. Orka a fehér puli, kalandjai.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Archívum

Orka a fehér puli, avagy ne kerüljünk kutyaszorítóba.

2009.11.08. 23:32 Cicus.Ügynök

Orka a fehér puli: Kutyák szobatisztaságra nevelése 1

Címkék: kaki puli pelenka orka orka puli szobatisztaságra nevelés kutya pelenka kutya wc

Nekem az Orka puli az első saját nevelésű kisállatom. Mivel 1 nap difi van a szülinapunk között volt 6 hetem felkészülni. Hétfőn hoztuk el, így vasárnap széthúztam a konyhát, és mindent lefertőtlenítettem Flóraszepttel.

1 TIPP: Mivel a barátom jelezte, hogy nehogy már hibriddé váljon a kutya a sok tisztítószertől, egy spriccelő-fejes fél literes flakonba kb. 1-1,5 dl Flóraszeptet higítok vízzel és azzal takarítom a dolgokat napi rutinban, mindig kéznél van, gyors és tiszta munka.

Az előző albimba a fürdő meglehetősen minimál volt, tehát kb. 240 x 100 cm, így zuhanytálca fért csak el benne. Ami nagyon jó szolgálatot tett. A sétálások után a Puli már egyből ment be, hogy mossam le a lábait. Azután kijött s a  leterített törcsire  ráment, hogy meg is törölgessem:) Egy igazi angyal!

Kutya WC: én nem vettem meg amit kapni lehet. Helyette egy megfelelő méretű tálcát használok erre a célra. Eleinte a 60 x 40 cm-es pelenkát vettem. Kb. 4 pisig pisilt rá, azután már csere. Az első alkalommal a konyhába pisilt a kőre. Ekkor belenyomtam a pelust, de éppen csak, hogy egy folt legyen rajta. A második pisi már a pelusra ment. A szőnyegeket  előszeretettel pisilte le, de a 80 x 140-est kiiktattam egy időre -  azt hiszem a harmadik alkalom után -, és helyette vettem Ikeás kerek 700 Ft-os fürdőszobai szőnyeget. Ezeket is lepisilte, ellenben ezek mosása kb. 3 perc és a száradásuk is gyorsabb. A kerek szőnyegeket nagyon bírja, játszik is velük. Amióta elköltöztünk, itt már csak is kizárólag a helyére pisil, se szőnyeg, sem más egyéb. A pelenkára visszatérve. Érdemes figyelni a pisi mennyiségét. Egyre nagyobb lett a Puli és a mennyiség is  nőtt, így váltottam a 60 x 60 cm-re. A nagyobb pelekát azért nem vettem - ami elméletileg szét vágva gazdaságosabb lehetne - mert alkalmi vendégeskedéskor volt, hogy szétvágtam a pelust, a Puli megtépte és játszott vele.

Amikor sétálni is jártunk akkor a napi 3 db-ról napi 1-re lementünk pelenka szinten. Szerencsés voltam, mivel vittem magammal a munkahelyemre, ami magasföldszinten volt. Ott 3 óránként kivittem. Parancsra is pisil:D. Persze ezt a részét nem eröltetem. Koránál fogva, ideje lenne szobatisztaságra nevelni, de egyenlőre nem akarom kínozni, mindig ott a tálca. Ezzel az eredménnyel is elégedett vagyok. Mondjuk most már nem pelenkát használok, hanem háztartási felmosórongyot - takarítani is ezzel szoktam, persze nem ugyan azzal:P. A Tescos 2 db kb. 200 Ft és abból 4 db lesz, ami 1 hónapig elég. Minden pisi után egyből kimosom a talcát, a "textil pelenkáját", és körülötte felmosok., majd a kádat. Emberi pelenkát is lehet kapni gyógyszertárban melynek kedvezőbb az ára, akinek nem szimpi a textilezés. A kutya pelenka kb. 1700 Ft - tól kezdődik, különböző kiszerelésben 18-16 db. Embert még nem pisilt le, sem engem, sem senkit. Utál autózni, de még akkor sem pisilt még be soha. Az utcán, mivel most nehezebb a helyzet, a közvetlen közelben nincsnek fás részek, csak kb. 60 m-re, valami kevésbé nyílvános hely a Puli pedig egyből akar pisilni, tehát most az utcán húzodó csatornába pisil, lány módjára. - egy ismerősöm megjegyezte, hogy már csupán egy lépés és a WC-re is ráül. Tekintve a környezetet örülök neki, mert nagyon cikinek tartom amikor a kan kutya lepisilja a kaspókat, a házakat stb.

A kaki: Orka, kakilni leginkább vagy a tálca mellé szokott, vagy a túlfolyó környékére, illetve a zuhanytálcába való kakilás is szimpi volt neki egy időben. Persze leginkább az utcán szeret kakilni. Mindig vannak fix kakiló helyei. Mire mi füves részhez érünk, ahol szaladgálhat stb., na ő az aki tuti nem hoz rám szégyent, mert közösségben soha nem a kakin jár az esze, de nem is a kutyákon....:(

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pulikutya.blog.hu/api/trackback/id/tr711510448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása