Orka a fehér Puli

Kezdő kutya tartóknak ajánlanám, elsősorban. Okulni, esetlegesen hasznos infókat gyűjteni a kutya tartásról. Orka a fehér puli, kalandjai.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Archívum

Orka a fehér puli, avagy ne kerüljünk kutyaszorítóba.

2009.11.08. 23:16 Cicus.Ügynök

Orka a fehér puli: Kutya bajok 2

Címkék: puli állatorvos orka orka puli dr chaplin patella ficam kutya bajok kutya betegségek

A jó állatorvos igazi kincs!

Nos, ez valami hihetetlen dolog. A megfázásával egy állami állatorvosi rendelőbe jártuk. Az antibiotikumos oltások miatt 3 alkalommal mentünk. Második alkalommal, több állatorvos volt bent. A doktornő, aki megpróbálta kivizsgálni közölte velem, hogy nincs szocializálódva a Puli, mert nem maradt nyugton - egyszerűen :D. Korábban egyébként egy doktor bácsi már megjegyezte, hogy "mit csinálunk vele, hogy ilyen bágyadt?!":D:D:D. Tehát visszakanyarodva, az ORKA nem szocializált???? Őszintén szólva köpni-nyelni nem tudtam ettől a megjegyzéstől. A doktornőnek nem sikerült megvizsgálnia - sem. Ettől a mondattol valószínűleg már villámokat szórtam. 4 hónapos múlt el a Puli, éppen szerettem volna vele kutya oviba menni. Ülni, feküdni, a helyére menni és ott maradni már tudott. Azért mert nem szoktuk 80 cm magasan fektetni egy 60 x 100 cm-es fém asztalon... Na mind1 is. Akkor felpattant a doktor néni, aki miatt odajártunk és határozott fellépéssel átvette a dolgot. Ez volt szerdán, pénteken még egy szurin voltunk, majd szombaton délután kiugrott a térde.

 

Vasárnap reggel felkeltem, és felhívtam a doktor nénit, mielőtt elimentünk volna a rendelőbe, hogy megbizonyodjak róla, hogy ő lesz ott. A beszélgetésből kiderült számomra, hogy ő nem dolgozik ma, és röntgen sincs. Így amúgy is közeli állatkórházba mentünk. Ez  az egyetemi.

Itt 3-an fogták le a Pulit, hogy kapjon egy fájdalom csillapító injekciót. Nem ismerem a medikák jelbeszédeinek elemeit, de utólag valószínűnek tartom, hogy szemérmetlenül azt tárgyalták meg, hogy mennyi pénzt lehet esetlegesen legombolni, vagy hogy hogyan kapjam vissza a kutyámat, egyben vagy cafatokban?!

Tehát a diagnózist már ismertem. Gyorsan elkezdtem utána nézni, mi ez, kb. mire számítsak, mind anyagi tekintetben, mind pedig  a gyógyulás esélyéről, egyéb lehetőségekről. ( Igaziból azt szerettem volna, ha Dog Dancing-elünk a Pulival, de tekintve a dolgot, ő egy barát lesz, más jellegű dolgokat csinálunk azóta.)  Lényeg, hogy hétfő reggel elkészült a röntgen, és műtéti beavatkozás szükséges. Mivel egyből a műtétet mondta már vasárnap is, és az elmúlt héten szerzett kellemetlen tapasztalatok, és ismerősök kálváriájának ismeretével a bizalmam nem nagyon nyerte el a fiatal doktor úr, főleg, amikor közölte, hogy 60000 Ft a műtét. Megnéztem, és másutt ( természetesen aktuális árlistákat vettem figyelembe, Budapesten) 40000-50000 Ft körül kóstáltam volna, ez nem vonatkozik a gyógyszerek költségére, tölcsér stb. stb. De ezt rendelője válogatja. Tehát úgy döntöttünk a barátommal, hogy körülnézünk, és nem dobjuk az első hentes asztalára.

 Keresgéltünk és két ismerősünk is ugyan abból a rendelőből ajánlott állatorvos, ugyan különböző orvosokat, emellett átnéztünk több oldalt is. A röntgent 1 héttel később kaptuk meg e-mailben. A felvételeket e-mailben, a diagnózissal elküldtem több állatorvosnak is. Kb. 5 orvosból 2 válaszolt. Ebben a kettőben pedig az általunk szimpátia és szakmai háttér alapján nagyon preferált orvos is benne volt. Dr. Bánfi András. Nem vagyok az a tukmálós típus, de aki a kedvencének a legjobbat szeretné, minden tekintetben kifogástalan az egész rendelő. Egy ember le tudja fogni úgy a Pulit, hogy nem vinnyog - a lehetőségekhez képest, ugyanis nagyon hisztis - de fekszik fixen, és nem aggódom, hogy melyik pillanatban tépi ki magát az asszisztens kezéből. 45000 Ft volt a műtét. A gyógyszerek és egy előzetes vizsgálat további 13000 Ft, a varratszedésért kellett valamennyit fizetni - talán? -  még kb. 2000 Ft-ot, de kontroll vizsgálatért nem kellett semmit.

A vasárnapi vizsgálat, röntgen, altatással és az ébresztővel az Egyetemen volt kb. 15000 Ft. Az ébresztőről annyit, hogy a kutyát 10.15-kor altatták és 17.00 után ébtedt fel.  A térd műtét alkalmával, kb. 12.00-kor altatták és mi kb. 16.00 - 16.30 körül mentünk érte, és éber volt. Felírt a fiatal doktor úr egy fájdalom csillapítót, ami nagyon érdekes: momentuma volt az Egyetemről mára már beidegződőtt képről. Bementem kiváltani 11000 Ft lett volna az 50 db. A patikus jóindulatának köszönhetően, kaptam helyette ugyan olyan hatóanyagú 20 db-os kiszerelésű tablettát 2700 Ft-ért:D - ezt a röntgen után váltottuk ki. A Puli a 3. tabletta bevételét követően, produkálta az összes enyhébb mellékhatást....ezután kidobtam a gyógyszert.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pulikutya.blog.hu/api/trackback/id/tr81510402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása